Mansarda-Sesvete

Hrvatsko društvo likovnih i literarnih umjetnika

Samostalna izložba slika-Doroteja Meštrović(od 13.05.2016. do 23.05.2016.),Križevci ulica Augusta Šenoe

Klasične slikarske teme,klasičnost pristupa i nota osobnog,na potki
tradicionalnog,značajke su djela Doroteje Meštrović.Način koji traži kao
predpostavku vještinu gradje,sigurnost ruku,marnost obrade.A Doroteja
Meštrović s takovim “kapitalom” uputila u avanture svoje likovne igre.
tematski raznolike,od pejsaža,cvijeća,mrtvih priroda,razigranih konja.
Neovisno o temi,teži u pristupu mjeri pune oblikovne dorađenosti,s
ostavljenim takvim karakterom forma koji nosi bljesak spontaniteta,jer nju
ne privlači samo atraktivnost predloška,već otkriva atmosferu ambijenta,
događaje i bez prisutstva činjeničnog,prepoznavanje stalne mjene svjetla
i boja u odabranom krajoliku.Bogatstvo pulsirajuće površine ostvaruje se
kroz bogatstvo palete,no ne neke kolorističke raskoši već odnjegovanih
vrijednosti jedne ili dvije nijanse,koje u brojnim nijansama stvaraju puninu
kromatskog,koja se prenosi ka dubini prostora slike,ostvarujuči napetost
planova te u skladnoj kompoziciji reda i promišljenosti postaju oaza
mira.Smiraj kao stanje i raspoloženje prisutno u pejzažima,u prikazima
konja prerasta u suprotnost.Energija i snage,pokrenutih silnica grupe,
čitkost lika i prepleta grupe strujanja,kojim je zahvačen svaki zakutak
slike.Konj u slikama Doroteje postaje metafora,dakako da je dat i kao
ljepota animalnog,s provedenom anatomskom uslovljenošću u gradnji,
ali postaje i simbol trajanja,sklada,gdje masa volumena kroz elegantnosti
kasa gotovo je uzdignuta od tla.Naglašena je zemno no ta lijepa životinja
biva preobražena,oslobođena od taktilnog.Bez virtuoziteta ruke teško bi
to bilo ostvariti,bez sklonosti slikarskom tkanju koje Doroteja Meštrović
posjeduje.Primjenjujući ga i u temi koncentrata ljepote prirode-cvijeću.
Na slikama upravo mirisnom.

Doroteja Meštrović iznašla je svoj način,no mijenjajući težište ovisno o
motivu.U pejsažu je to više naznaka forme,u mrtvim prirodama pažljiva
opisnost,u pejsažima smiraj(sa slutnjom mističnog),kod konja pokret
i metaforičnost sadržaja.U svakom slučaju iskaz,koji je stalna potvrda
talenta,slikarskog izraza koji je ustazama znanog pronašao svoje svijetlo.